<$Review Reviews Wii Gamecube GBA NGC$>

Arcadefan

vrijdag

Links Crossbow Training – Review

PRIJSKLASSE – 30 euro
PRESENTATIE – 8
BESTURING – 8
LEVENSDUUR – 5

TOTAAL – 7





Sommige spellen zijn gewoon te kort. Links Crossbow Training is zo'n spel. En dat is jammer, vooral omdat het zo'n ontzettend leuk spel is om te spelen. De noviteit van Links Crossbow Training zit hem niet in het spel, maar in de verpakking. Daarin vindt je namelijk de Wii Zapper; een huls waarin je de Wiimote en nun-chuck kan doen en die je het gevoel geeft een machinegeweer vast te houden. Op het internet speelt zich een discussie af over het nut van deze accessoire. Want velen argumenteren dat je zonder deze huls beter kan mikken. Deze mensen missen het doel van de Zapper. Er is maar 1 goede reden om dit accessoire te gebruiken; het voelt gewoon veel cooler.

Dit spel is gebaseerd op Link, de held van de Zelda games. Voor dit spel heeft men gebruik gemaakt van de levels in The Legend of Zelda: Twighlight Princess. En dat is een goede keuze, want dit spel ziet er zeer goed uit. Ook de muziek komt regelrecht uit het bovengenoemde spel en is dus van de bovenste plank. Toch scoort dit spel lager op gebied van presentatie, omdat dit spel slechts bestaat uit enkele locaties in Hyrule en dus niet de diversiteit bied die aanwezig is in The Legend of Zelda: Twighlight Princess.

Het is dan ook een heel ander spel, want in Links Crossbow Training concentreer je jezelf op het raken van schietschijven. In de basis wordt er van je gevraagd om zoveel mogelijk doelen te raken. Raak je een schietschijf aan de buiten rand, dan scoor je 10 punten, raak je hem in de roos, dan scoor je 30 punten. Gele schietschijven leveren je respectievelijk 50 en 150 punten op. Maar als je geen fouten maakt, dan begint er een multiplier op te lopen die ervoor zorgt dat je punten aantal vermenigvuldigd wordt, waardoor je aan het eind van het level ongelooflijk hoge scores kan behalen. Heb je dat door, dan is het einde zoek. Het leuke is, dat elk van de 27 uitdagingen anders is. In sommige levels moet je zoveel mogelijk schietschijven raken. In sommige levels komen er vijanden van alle kanten en moet je goed opletten naar welke kant je moet richten. En in sommige levels kan je vrij rondlopen om vijanden te vinden. Bij deze laatste twee varianten is het wel lastig dat je de camera beweegt door je cursor naar de zijkant van het scherm te richten. Je kunt dus niet mikken en draaien tegelijk.

Maar dit is niet het grootste probleem. Dat zit hem in de levensduur. Wanneer je zo'n leuke game hebt gemaakt, dan is het toch zonde dat mensen na 6 uur uitgespeeld zijn? Elk level duurt ongeveer 3 minuten en dat betekend dat je binnen anderhalf uur alle levels hebt gezien. Om alle platina medailles te halen ben je nogmaals 4,5 uur zoet en daarna ben je uitgespeeld.

CONCLUSIE

VOOR 30 EURO KRIJG JE EEN ONTZETTEND LEUK SPEL EN DE WII ZAPPER. DE WII ZAPPER MAAKT DIT SPEL COOLER OM TE SPELEN. JE HEBT NAMELIJK EEN MACHINEGEWEER IN JE HANDEN. HET SPEL ZELF ZIET ER GOED UIT EN OOK DE GAMEPLAY IS ERG LEUK. DAAROM IS HET ZO JAMMER DAT JE NA 6 UUR AL UITGESPEELD BENT. MAAR HET ZIJN WEL EEN GEWELDIGE 6 UREN.

MduTours.