<$Review Reviews Wii Gamecube GBA NGC$>

Arcadefan

maandag

Resident Evil the Umbrella Chronicles – Review

PRIJSKLASSE – 50 euro
PRESENTATIE – 7
BESTURING – 8
LEVENSDUUR – 9

TOTAAL – 9 (Medaille voor Uitdaging)





Dit is (op dit moment) de beste game op de Wii die niet van Nintendo afkomstig is. Dit wordt geen verhaal waarbij de elementen van het spel uiteen geplozen worden. Dit wordt een verhaal waarvan het geheel meer is dan de delen apart. Dat komt omdat dit spel (meer dan alle andere spellen) laat zien waar de Wii voor staat. Het spel is toegankelijk als Mario Kart Wii. Het spel is verslavend als Super Mario Galaxy.

Waarom is het spel toegankelijk? Omdat je een standaard arcade schiet spel speelt. Dit spel is niet hetzelfde zonder 2 pistool-hulzen. Ze dragen bij aan het gevoel dat hoort bij een arcade schiet spel. Koop ze bij de aanschaf van dit spel. Je wil bij dit soort spellen een pistool vasthouden en op het scherm mikken. Speel met je vrienden, met je broers, met je vader, iedereen begrijpt het basisprincipe. En iedereen zal denken: Dit kan ik ook! En voor je het weet ben je een aantal uren verder in het spel.

Waarom is het spel verslavend? Omdat het makkelijk begint, maar je steeds weet uit te dagen. De eerste levels kan iedereen uitspelen. Je schiet op zombies, je hebt genoeg kogels, geen probleem. Natuurlijk zal een minder ervaren speler niet alle levels in 1 keer halen. Maar dat is niet erg. Halverwege de levels wordt je voortgang gesaved. En de eind baas mag je zo vaak overdoen als dat nodig is. Na het uitspelen van levels krijg je punten, waarmee je jou wapens kan opwaarderen. Dat is een sterke stimulans. Wanneer je niet door een moeilijker gedeelte heen komt, kan je altijd eerdere levels overnieuw spelen, je wapens sterker maken en daarna probleemloos het moeilijkere level spelen. Een goede 7 uur verder heb je een groot deel van het spel gezien. Daar bovenop heb je 'extra' levels die je alleen moet spelen. Die levels zijn gelijk een stuk uitdagender dan de gewone levels. Sterker nog; de meeste van deze levels zijn ronduit moeilijk. Maar met een beetje inspanning kom je een heel eind. Een goede 7 uur verder heb je een groot deel van deze levels gezien. Daar weer bovenop heb je 'scores' die je kunt behalen. Voor een goede score moet je headshots plaatsen, verborgen voorwerpen vinden, objecten kapot maken en veel vijanden afmaken. En om de laatste levels te unlocken zul je op bepaalde levels een 'B' of 'A' score moeten behalen. Daarvoor zul je bijna perfect moeten spelen. Maar je inspanningen worden beloond, het spel heeft 2 eind levels en 1 bonus missie. Met spectaculaire filmpjes om je te belonen. En weer ben je 7 uur verder.

Het spel is niet perfect. Zo zijn de grafics minder mooi dan Resident Evil 4 (Gamecube/Wii). En het schieten is iets onzuiver, waardoor het moeilijk is om headshots te plaatsen. Maar wat dit spel wel bied is een samenvatting voor iedereen die niet alle Resident Evil spellen heeft gespeeld. En het spel geeft nieuwe achtergrond informatie voor iedereen die wel alle Resident Evil spellen heeft gespeeld. De levels zijn goed ontworpen, met herkenbare locaties uit Resident Evil 0, 1 en 3. En het verhaal geeft zelfs een hint naar Resident Evil 5. Zoals ik al eerder schreef, het spel is zo goed in elkaar gezet, dat ik (ondanks sommige tekortkomingen) het spel hoger waardeer dan het gemiddelde van presentatie, besturing en levensduur. Noem het de x-factor. Dit spel verdient een negen.

CONCLUSIE

DIT SPEL IS HET SPELEN MEER DAN WAARD. DIT SPEL BIED EEN ERVARING DIE ALLEEN MOGELIJK IS OP DE WII. HET BIED EEN UNIEKE COMBINATIE TUSSEN TOEGANKELIJKHEID EN OPBOUWENDE MOEILIJKHEIDSGRAAD. DEZE EIGENSCHAPPEN ZORGEN ERVOOR DAT DIT SPEL VOOR EEN BREED PUBLIEK AANTREKKELIJK IS. OMDAT IEDEREEN ERVAN KAN GENIETEN, VERDIENT DIT SPEL EEN 9.

MduTours.